Lord of the Flies van NTjong en Nationale Toneel in première

"From boys to men"

16 DECEMBER 2016, 16 DECEMBER 2016, DEN HAAG
Op zaterdag 11 maart 2017 gaat Lord of the Flies, van NTjong in premiere in Den Haag. Als enige overlevenden na een vliegtuigongeluk wacht een groep schooljongens op redding op een onbewoond eiland. Vrijheid en avontuur lonken. Lord of the Flies gaat over een groep jongens die razendsnel volwassen moet worden tegen de achtergrond van een oorlog, en daar hopeloos in faalt. Gebaseerd op de wereldberoemde roman van William Golding. Met deze voorstelling start regisseur Noël Fischer een muzikale en energieke ‘coming of age’ - reeks voor jongeren. Exclusief te zien in Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Groningen en Leiden

Lord of the Flies is een rauw verhaal over een groep jongens die razendsnel volwassen moet worden tegen de achtergrond van een oorlog, en daar hopeloos in faalt. Een schokkende en ontroerende survival-trip over vriendschap, compassie en het recht van de sterkste. Als enige overlevenden na een vliegtuigongeluk wacht een groep schooljongens op redding op een onbewoond eiland. Afgesloten van de buitenwereld en zonder volwassenen zijn ze teruggeworpen op zichzelf. De jongens verliezen langzaam hun grip op de werkelijkheid en in de onderlinge oorlog die volgt sneuvelt alle onschuld.

In zijn wereldberoemde roman Lord of the Flies pelt William Golding alle normen en waarden af en valt de beschaving weg. Wat gebeurt er als mensen hun primaire driften laten gelden en angst regeert? Lord of the Flies is de eerste voorstelling, in een muzikale en energieke ‘coming of age’ - reeks voor jongeren. Verhalen over kantelpunten, grote gebeurtenissen die je horizon verbreden en die je dwingen om stelling te nemen.

‘Theater voor jongeren’.
Na het succes van In mijn hoofd ben ik een dun meisje komt Noël Fischer nu met Lord of the Flies. Deze voorstelling is de eerste voorstelling in de muzikale en energieke reeks 'Coming of Age'- projecten voor jongeren. Met deze nieuwe programmalijn wil NTjong de komende jaren een veelal 'vergeten' doelgroep jongeren (tussen 12 en 18 jaar) duurzaam aan zich verbinden. Met de jonge mannelijke cast - waaronder talenten als Bram Suijker, Phi Nguyen en Yannick Jozefzoon - zet NTjong daarin een goede stap dit doel te behalen.

///

met
Steef de Bot, Lars Brinkman, Enzo Coenen, Jim Deddes, Yannick Jozefzoon, Phi Nguyen, Sander Plukaard, Bram Suijker, Steef Verheijen en Mattias van de Vijver.

Regie Noël Fischer In de bewerking van Nigel Williams naar de roman van William Golding met toestemming van Robert Fox Ltd en Faber and Faber Ltd Vertaling Jibbe Willems Dramaturgie Martine Manten Componist Ton van der Meer coproductie Het Nationale Toneel en NTjong in co-productie met muziektheater-ensemble de Veenfabriek.

Première zaterdag 11 maart 2017, De Nieuwe Regentes Den Haag.

Tournee 9 maart 2017 t/m 21 april 2017 exclusief in zes steden: in Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Groningen en Leiden.

"“Wat zijn wij? Mensen? Of dieren? Of wilden?”"
Over Het Nationale Toneel