Het Nationale Toneel start nieuw theaterseizoen met Shakespeare

Midzomernachtdroom, IJS&VIS en Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)

01 JULI 2016
In het kader van 400 jaar Shakespeare start het Nationale Toneel het nieuwe theaterseizoen met maar liefst drie ‘Shakespeares’ in Den Haag. Deze zomer komt 'Midzomernachtdroom' exclusief terug in de Koninklijke Schouwburg. In september volgt 'IJS&VIS', de unieke theaterervaring met een vleugje 'Romeo & Julia', gespeeld op locatie samen met het jonge theatergezelschap Firma MES. Daarnaast regisseert Theu Boermans de komische crash-course 'Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)', waarin in sneltreinvaart alle Shakespeare-stukken aan bod komen.

Midzomernachtdroom
Déze zomer exclusief in Koninklijke Schouwburg, Den Haag, van 18 aug t/m 1 sep
Ter gelegenheid van 400 jaar Shakespeare komt deze hitvoorstelling nog één keer terug. Midzomernachtdroom is een sprankelende voorstelling over de strijd tussen man en vrouw, in tijden waarin zelfs geliefden met minimale inspanningen een maximaal rendement willen behalen. Deze spraakmakende versie van Shakespeare’s Midzomernachtdroom in regie van Theu Boermans werd eerder lovend ontvangen door pers en publiek. NRC Handelsblad: "Boermans glorieert met vette Midzomernacht. Tranen van het lachen".
Met Mark Rietman, Anniek Pheifer, Joris Smit e.a.

IJS&VIS
Van 13 september t/m 15 oktober op locatie in Den Haag (Binckhorstlaan 135)
(premières 16 & 17 september)
Dompel je onder in de wereld van IJS& VIS, een niet eerder vertelde stadslegende over de twee bekendste ondernemersfamilies van Den Haag. De van oorsprong Italiaanse familie achter ijssalon Florencia en de Scheveningse familie Simonis, van de bekende vishandels. Twee trotse families met passie voor hun vak, die lijnrecht tegenover elkaar staan. IJS&VIS is een unieke locatietheater-ervaring, geïnspireerd op Shakespeare’s Romeo & Julia en de beide familiegeschiedenissen. We bezetten een compleet gebouw waar je vrij doorheen kunt lopen en je eigen route bepaalt, als in een droomwereld. IJS&VIS is een coproductie van Firma MES, het Nationale Toneel & Korzo.
Met Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans, Kaspar Schellingerhout, Betty Schuurman, Jaap Spijkers e.a.

Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)
Op 30 sep, 1 & 2 okt, 29 & 30 nov, 1 t/m 3 dec exclusief in de Koninklijke Schouwburg
Hoe breng je in één avond zo’n 40 stukken met bijna 2.000 personages van Shakespeare op het toneel? Met niet meer dan drie mannen en een paar inkortingen! Deze hitvoorstelling van Adam Long, Daniel Singer en Jess Winfield is, na grote successen in het buitenland, nu eindelijk te zien bij het Nationale Toneel. Regisseur Theu Boermans bezorgt je, samen met zijn acteurs, een respectvolle én humoristische (cult)avond. Een must voor iedereen die van Shakespeare, theater en humor houdt!
Met Jappe Claes, Vincent Linthorst en Bram Suijker